Terkini

Tips Jika Terserempak Ular Di Rumah

Ular Tedung Hitam merupakan sejenis ular Tedung berbisa dari keluarga Elapidae. Ular ini terbatas di Jawa, Bali, dan Nusa Tenggara.



Ular ini mengandungi Racun Neurotoksin,Sitotoksin,Cardiotoxins,Ular Tedung Senduk/kobra terdapat dari India di sebelah barat sehingga ke China, Vietnam dan Kemboja, juga terdapat di Semenanjung Malaysia dan juga tempatan di Bangladesh, Bhutan, Myanmar, Laos, Nepal, dan Thailand.


Ular Tedung Senduk terdapat sehingga ketinggian 1,000 m (3,300 ka) dari aras laut dan gemarkan habitat berkait dengan air, seperti sawah padi, paya, dan paya bakau, tetapi juga terdapat di kawasan berumput tebal, semak-samun, dan hutan, di tanah pertanian dan kediaman manusia, termasuk di bandar.



Kalau dekat kawasan rumah terjumpa Ular hitam cuba bagi salam 3x, kalau ular tu lari kemungkinan mahkluk halus yang menyamar menyerupai Ular hitam bermata merah ada taring, TETAPI kalau ular tu tidak lari sudah bagi salam, kita lah yang kena lari, nanti kang kena sengat bisa dia.


Tips Doa untuk elak dari gangguan mahkluk halus (teknik mudah) :

1-AL-Fatihah x1

2-3Qul x1

3-Ayat Qursi x1

4-Doa Nabi Yunus x7


Zikir Doa Nabi Yunus-Alanbiya 21:87

لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّى كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ

"Sesungguhnya tiada Tuhan (yang dapat menolong) melainkan Engkau (ya Allah)! Maha Suci Engkau (daripada melakukan aniaya, tolongkanlah daku)! Sesungguhnya aku adalah dari orang-orang yang menganiaya diri sendiri".


Share this:

 
DMCA.com Protection Status

HakCipta © 2010- Sekejung.com | Dimiliki Oleh Sekejung Network(003413624-V)